مقدمه
به طور متوسط ۷۵ الی ۸۰ درصد بازدیدهایی که از یک وب سایت صورت میگیرد از
درگاه موتورهای جستجو می باشد. نکته قابل توجه این است که اکثریت مردم فقط
۲ صفحه اول از نتیجه بازگشتی یک وب سایت توسط موتورهای جستجو را بررسی
میکنند.
SEO چیست؟
SEO مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو میباشد.
برای اینکه رتبه وب سایتتان را افزایش دهید باید به موتورهای جستجو بگویید
که سایت شما در چه زمینهای فعالیت می کند. برای معرفی زمینه فعالیت وب
سایتتان به موتورهای جستجو باید از کلمات کلیدی (keywords) مناسب در جاهای
مختلفی از سایتتان استفاده کنید.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
قبل از اینکه ما مشغول جمع آوری اطلاعات برای سایت شویم، باید تعدادی کلمه
کلیدی، متناسب با زمینه فعالیتمان انتخاب کنیم و سپس این کلمات را مورد
تجزیه و تحلیل قرار دهیم. این مرحله یکی از مهمترین مراحل در علم SEO
میباشد.
تجزیه و تحلیل کلمات انتخاب شده شامل موارد زیر میباشد:
۱- کلمات انتخاب شده را در موتورهای جستجوی معروف نظیر Google جستجو کنید.
با این کار رقبای اصلی شما مشخص خواهند شد. سپس شما باید سایتهای رقیب را
بررسی کنید، در ادامه خواهیم گفت که در بررسی سایتهای رقیب به چه نکاتی
باید توجه کرد.
۲- سعی کنید کلمات عمومی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنید.
بعنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتری دست دوم است، کلمه
"کامپیوتر” کلمه مناسبی نمیباشد. زیرا شامل تاریخچه کامپیوتر، علوم
کامپیوتر و… نیز می شود ولی کلمه "قطعه دست دوم کامپیوتر” کلمه مناسبی
خواهد بود.
۳- بهتر است از کلمات ترکیبی بعنوان کلمات کلیدی استفاده
کنید زیرا رقابت برای کلمات مفرد بیشتر است. پس از اینکه ترافیک سایت شما
به یک حد قابل قبولی رسید، میتوانید رقابت خود را برای کلمات مفرد ادامه
دهید.
ادامه مطلب ...